Red Purple Black

St. Anton am Arlberg

IspisE-mail

SA SKIJANJA U AUSTRIJI
Skijalište St. Anton am Arlberg se nalazi u zapadnom Tirolu i skupa sa skijalištima Lech i Zuers čini jednu cjelinu, pa tako i ski-pass vrijedi za sva ova skijališta. Sve zajedno to čini 280 km uređenih staza te još 180 km neuređenih staza za free-ridere!

U utorak, 09.12. ujutro u 4.00 moja supruga i ja smo se zaputili prema St. Antonu. Izabrao sam rutu preko Italije, pa smo tako nakon izlaska iz naše nam domovine mimoišli plaćanje vinjete u Sloveniji (granični prijelaz Pasjak, pa na Trst - 30-ak kilometara). Autoput dalje vodi preko Venecije, Padove, Verone pa na sjever preko Trenta, prijevoja Brenner do Innsbruecka. Od Innsbruecka ima još 92 km autoceste prema zapadu i eto nas: 1325km daleko od Dubrovnika. Stigli smo popodne u 17.30!

St. Anton by night

Skijalište broj 1

Dočekalo nas je mjesto prekriveno snijegom, prekrasna priroda i uistinu GOSTOLJUBIVI domaćini. St. Anton - 1304m n/v, 2500 stanovnika, 8900 ležaja za goste, domaćin Svjetskog prvenstva u skijanju 2001. godine, po svim ocjenama - od turističke zajednice Austrije, do većine foruma - skijalište broj 1 u Austriji, te među najboljima u cijelim Alpama! To je tip mjesta u kojem dobijete sve što poželite: od teniskog turnira u prosincu (jedan od pobjednika bio je i Federer, a na njemu je svojedobno sudjelovao i Goran Ivanišević) do nezaboravnih apres ski zabava, jahanja, paraglajdinga, velikog bazena za plivanje, fitnessa, raznih masaža, solarija, klizališta... U samom centru mjesta se nalazi i Interspar, koji radi svaki dan od 09 - 19 sati, a nedjeljom do 18 sati!

Samo skijalište St. Anton obuhvaća 4 planine: Gampen (vrh Kapall 2330m), Galzig (vrh Valluga 2811m), Rendl (vrh 2100m) i Stuben (vrh Albonagrat 2400m).

Sve ove planine su međusobno povezane žičarama. U vrijeme kad smo mi bili tamo planina Rendl je bila skroz zatvorena, a također i gondola za sam vrh Valluga. Vrijeme nas baš i nije mazilo pa su prva tri dana bila prilično loša za skijanje, pogotovu petak, 12.12. kad je cijeli dan doslovno meo snijeg! Tek je subota bila prekrasna, sa pokojim oblakom, ali bez jakog vjetra i sa ispeglanim stazama do savršenstva.

crna staza utrka Svj. prvenstva 2001.

Vertikalni transport, staze…

Sve sjedežnice koje morate koristiti da biste obišli ove staze su novijeg datuma, sa kupolom koja se može spustiti ako puše ili pada snijeg i mekanim sjedalima sa naslonjačima. Tu su još i gondole, od kojih moram izdvojiti Galzigbahn, jedinu takvu gondolu u cijelim Alpama (na slici)! Vučnice i stare sjedežnice su isključivo na mjestima gdje se skraćuje put ako ne želite skijati do kraja staze. Staze su odlično označene, tako da se uz plan skijališta koji besplatno možete uzeti u mjestu ili kraj Galzigbahna, ne možete izgubiti! U globalu, najviše je plavih staza ali na njihov račun idu i jedine naše zamjerke skijalištu: naime, na svakoj plavoj stazi postoji dio na kojem se morate odgurivati ili kao što sam i sam učinio na jednoj od njih, skinuti skije i propješačiti nekih 30-ak metara. To je veliki minus, pa smo radije koristili crvene i crne staze. Za razliku od Hinterglemma, o kojem sam vam pisao prošle zime, na stazama nema restorana i apres ski koliba, nego tek u dnu blizu samog mjesta, gdje se nalazi i najpoznatiji Mooserwirt. U njemu se, naime, svakog prosinca održava promocija novih apres ski hitova, koje izvode sami izvođači, a to snima RTL televizija i tad je prava ludnica (vidi slike). Pjesme nisu samo na njemačkom, tu su i engleske i talijanske pjesme.

Galzigbahn

Cijene - standardno austrijske

Cijene su standardno austrijske, iako moram priznati da su neke stvari (npr. pivo - pola litre 26,00 Kn) već skoro iste kao i u Dubrovniku u sezoni (razlika je 1,00 Kuna)!! Pa tako pizza sa salamom dođe 8,90 eura (cca. 64,00 Kn), a sa šunkom i salamom 9,90 eura (cca.71,00 Kn), lijepa porcija sa kiselim kupusom, dvije debele, velike kobasice i senfom 7,80 eura (cca. 56,00 Kn), porcija tortelina sa šunkom 7,50 eura (cca. 54,00 Kn), mješano meso sa grilla 13,70 eura (cca. 98,00 Kn), cappucino 2,90 eura (cca. 21,00 Kn) itd. Cijena noćenja s doručkom koju smo mi platili bila je 35 eura po osobi, po danu, što uistinu nije puno za ovo mjesto (doručak je na buffet principu, pa možeš jest i pit koliko hoćeš, što je super!!), ali ipak je ovo predsezona.

Sve u svemu: St. Anton je vrhunsko skijalište bez dileme, no po našem ukusu ipak nam je draži Hinterglemm - više kilometara staza, koje su ljepše i prihvatljivije za skijanje, a što je i vrlo važno, mnogo bliže nego St. Anton koji je ipak malo predaleko za naše ljude (pogotovo sa juga Hrvatske)!

Uz nadu da će i u Bosni ubrzo pasti dosta snijega za otvorenje sezone i dobro skijanje (naročito tu mislim na meni najdraži Kupres), puno pozdrava.

Kapall 2330m

Mooserwirt Apres Ski Hits 2009.